Informations du chercheur

Nom complet

Bendaoud Rachid

Grade

PES

Spécialité

Sciences de l'éducation

Thématique de recherche

Didactiques des sciences, innovation pédagogique, technologies éducatives

Laboratoire

Equipe Transdisciplinaire de recherche en Innovation Educative

Établissement

Faculté des Sciences Semlalia Marrakech

Ouvrages (18 au total)

Pedagogy, Didactics and Educational Technologies

Auteur: Sofia Margoum, Said Machwate, Ismail Mekkaoui Alaoui, Rachid Bendaoud, Marc Landry, Karine Masse, Mohammed Bennis, Khalid Berrada

Année: 2022

Éditeur: Springer, Singapore

Pedagogy, Didactics and Educational Technologies

Auteur: Khalid Berrada, Khadija El Kharki, Daniel Burgos

Année: 2022

Éditeur: Springer, Singapore

Pedagogy, Didactics and Educational Technologies

Auteur: Hana Ait Si Ahmad, Minella Alarcon, Khalid Berrada

Année: 2022

Éditeur: Springer, Singapore

Pedagogy, Didactics and Educational Technologies

Auteur: Sofia Margoum, Faouzi Bensamka, Amane Oueriagli, Abdelaziz El Boujlaidi, Khalid Berrada

Année: 2022

Éditeur: Springer, Singapore

Pedagogy, Didactics and Educational Technologies

Auteur: Sara Ouahib, Khadija El Kharki, Rachid Bendaoud, Daniel Burgos, Khalid Berrada

Année: 2022

Éditeur: Springer, Singapore

Pedagogy, Didactics and Educational Technologies

Auteur: Sana Boutarti, Khalid Berrada, Daniel Burgos

Année: 2022

Éditeur: Springer, Singapore

Pedagogy, Didactics and Educational Technologies

Auteur: Hana Ait Si Ahmad, Khadija El Kharki, Daniel Burgos, Khalid Berrada

Année: 2022

Éditeur: Springer, Singapore

Science Education in Countries Along the Belt & Road

Auteur: Khalid Berrada, Khadija El Kharki, Hana Ait Si Ahmad

Année: 2022

Éditeur: Springer, Singapore

Pedagogy, Didactics and Educational Technologies

Auteur: Soumia Merrou, Khalid Berrada, Khadija El Kharki, Moulay El Mehdi Bouhamidi, Daniel Burgos

Année: 2022

Éditeur: Springer, Singapore

Publications (17 au total)

Virtual Exchange to Develop Cultural, Language,and Digital Competencies

Auteur: Said Machwate, Rachid Bendaoud, Juergen Henze, Khalid Berrada, Daniel Burgos

Revue: Sustainability 2021

Année: 2021

DOI: https://doi.org/10.3390/su13115926

Starting MOOCs in African University: The Experience of Cadi Ayyad University, Process, Review, Recommendations, and Prospects

Auteur: Abdellah IDRISSI JOUICHA, Khalid BERRADA, Rachid BENDAOUD, Said MACHWATE, Abdellatif MIRAOUI, Daniel BURGOS

Revue: IEEE ACCESS

Année: 2020

DOI: 10.1109/ACCESS.2020.2966762

The use of Open Educational Resources at Cadi Ayyad University: state of art review

Auteur: Imane ZAATRI, Khadija EL KHARKI, Rachid BENDAOUD, Khalid BERRADA

Revue: IEEE Xplore Digital Library

Année: 2019

DOI: 10.1109/ICTA49490.2019.9144857

UC@MOOC’s Effectiveness by Producing Open Educational Resources

Auteur: Abdellah Idrissi, Sofia Margoum, Rachid Bendaoud, Khalid Berrada

Revue: Intern. Jour. of Interac. Multim. and Artificial Intelligence

Année: 2018

DOI: 10.9781/ijimai.2018.02.007

Vers un laboratoire virtuel des TPs en Sciences physiques : cas du projet EXPERES

Auteur: Khadija EL KHARKI, Faouzi BENSAMKA, Khalid BERRADA, Khalil EL HAJJAJI, Mohammed L'Bachir EL KBIACH et Loubna BOUNAB

Revue: International Journal of Applied Research and Technology

Année: 2018

DOI: ISSN 1737-7463 (www.IJARTech.com)

Motives behind enrollment in MOOCs on entrepreneurship: the case of Moroccan PhD students

Auteur: Othman Idrissi Fakhreddine, Nezha Yamani, Khalid BERRADA

Revue: International Journal of Applied Research and Technology

Année: 2018

DOI: ISSN 1737-7463 (www.IJARTech.com)

Impact de l’apprentissage actif sur l’enseignement de la physique à l’université

Auteur: Hana AIT SI AHMAD, Khalid BERRADA, Amane OUERIAGLI, Abdelaziz ELBOUJLAIDI

Revue: International Journal of Applied Research and Technology

Année: 2018

DOI: ISSN 1737-7463 (www.IJARTech.com)

UC@MOOC: Pedagogical innovation to challenges of massification at university

Auteur: Khalid Berrada, Rachid Bendaoud, Said Machwate, Abdellah Idrissi, Abdellatif Miraoui

Revue: Latine American Journal of Physics Education

Année: 2017

DOI: http://www.lajpe.org

Communications (37 au total)

L’importance des techniques d’apprentissage actif face à l’apprentissage classique, cas de l’UCA

Manifestation: Conférence Internationale Université Sidi Mohammed Ben Abdellah (CETSIS 2018)

Date: 2018-10-29

Organisation: Fès, Maroc

Une plateforme pour les e-TP de physique

Manifestation: Conférence Internationale, Université Sidi Mohammed Ben Abdellah (CETSIS 2018)

Date: 2018-10-29

Organisation: Fès, Maroc

Plateforme UC@MOOC dédiée à la formation des enseignants de l’UCA

Manifestation: Séminaire Régional pour le numérique éducatif « MADRAS- TECH » Maroc 2018

Date: 2018-10-10

Organisation: Hôtel Sofitel, Rabat

Readiness to adopt Open Educational Ressources in the MENA region: the OpenMed case

Manifestation: WOCMES for Middle Eastern Studies (2018)

Date: 2018-07

Organisation: Fundacion Tres Culturas. Sevilla, Spain

The MOOC experience of Cadi Ayyad University in exploiting digital competencies

Manifestation: 5th ICT Days. Université Al Akhawayn

Date: 2018-05-11

Organisation: Ifrane, Maroc

Facilitators’ Perspectives as Mediators of the Local Learning Circles of the OpenMed Open Course

Manifestation: 9th annual conference for Open Education research, practice and policy

Date: 2018-04-18

Organisation: Bristol, UK

The use of microcomputer - based laboratories in chemistry: the case of acid-base titration

Manifestation: Colloque International sur les technologies en éducation et formation (CITEF’2018)

Date: 2018-04-04

Organisation: Faculté des Sciences de l’Education, Rabat

The effective OER insertion in a MOOC platform for Moroccan Universities

Manifestation: Colloque International sur les technologies en éducation et formation (CITEF’2018)

Date: 2018-04-04

Organisation: Faculté des Sciences de l’Education, Rabat

Open Education across the Mediterranean: an Open Educational Resource in practice

Manifestation: Conférence Internationale sur les TICE (TICEMed11)

Date: 2018-03-28

Organisation: Université Cadi Ayyad, Marrakech