Informations du chercheur

Nom complet

EL MABROUKI Mohamed Nabil

Grade

PES

Spécialité

Management stratégique

Thématique de recherche

Internationalisation, Stratégies RSE, Intelligence économique

Laboratoire

Laboratoire de Recherches en Gestion des organisations

Établissement

Ecole Nationale de Commerce et de Gestion de Marrakech

Ouvrages (10 au total)

Social Innovations in the MENA region: 10 case studies

Auteur: Mohamed Nabil EL MABROUKI, Caroline Minialai, Manal EL ABBOUBI

Année: 2023

Éditeur: Economia

International Entrepreneurship in Emerging MarketsContexts, Behaviours, and Successful Entry

Auteur: Mohamed Nabil EL MABROUKI, Caroline Minialai, Oumaima CHAMCHATI

Année: 2022

Éditeur: Edition Routledge New York

Doing Business in Africa. Palgrave Studies of Internationalization in Emerging Markets

Auteur: Mohamed Nabil EL MABROUKI,Oumaima CHAMCHATI

Année: 2021

Éditeur: Edition Palgrave Macmillan

Les entreprises familiales en Afrique

Auteur: Mohamed Nabil EL MABROUKI, Caroline Minialai, Oumaima Chamchati

Année: 2020

Éditeur: Edition La croisée des chemins, Rabat

Les entreprises familiales en Afrique

Auteur: Mohamed Nabil EL MABROUKI, Caroline Minialai, Oumaima Chamchati

Année: 2020

Éditeur: Edition La croisée des chemins, Rabat

Economic Transition and International Business Managing Through Change and Crises in the Global Economy

Auteur: Mohamed Nabil EL MABROUKI, Caroline Minialai, Martine Boutary, Marie-Christine Monnoyer

Année: 2019

Éditeur: Edtion Routledge New York

Les organisations face aux transitions internationales

Auteur: Mohamed Nabil EL MABROUKI, Caroline Minialai, Martine Boutary, Marie-Christine Monnoyer

Année: 2017

Éditeur: Edition Vuibert, Paris,

Le Maroc, hub régional. Stratégies des échanges Sud-Sud

Auteur: Mohamed Nabil EL MABROUKI, Manal EL ABBOUBI

Année: 2016

Éditeur: Edition EMS, Paris,

Le Maroc, hub régional. Stratégies des échanges Sud-Sud

Auteur: Mohamed Nabil EL MABROUKI, Caroline Minialai, Martine Boutary, Marie-Christine Monnoyer

Année: 2016

Éditeur: Edition EMS, Paris,

Projets (0 au total)

Aucun projet disponible.

Publications (6 au total)

Opportunities And Challenges Of Cross-Border Banking: Focus On Pan-African Banks

Auteur: Meriem CHAFIK, Mohamed Nabil EL MABROUKI

Revue: Economic Archive

Année: 2022

DOI: ISNN : 0323-9004

reserving the socio-emotional wealth of the family business: looking beyond the pandemic of covid-19

Auteur: Mohamed Nabil EL MABROUKI, Atar BENSMAIL

Revue: Business Excellence and Management Journal

Année: 2022

DOI: 10.24818/beman/2022.12.2-01

Thirty years of research on succession in the field of family business: A bibliometric analysis

Auteur: Mohamed Nabil EL MABROUKI, Atar BENSMAIL

Revue: International Journal of Business and Management

Année: 2022

DOI: 10.5539/ijbm.v17n1p88

L'influence de la marque employeur des entreprises familiales sur l'intention de candidater : une enquête empirique

Auteur: Mohamed Nabil EL MABROUKI, Atar BENSMAIL, Kawtar alhani, Chafik BENTALEB

Revue: IJBTSR International Journal of Business and Technology Studies and Research

Année: 2020

DOI: 10.5281/ zenodo.4256400

Involys: a Moroccan SME playing with African giants

Auteur: Mohamed Nabil EL MABROUKI, Caroline Minialai, Oumaima CHAMCHATI

Revue: Emerald Emerging Markets Case Studies

Année: 2020

DOI: 10.1108/EEMCS-12-2018-0280

institutions des pays émergents, soutien ou handicap à l’internationalisation des PME? Une entreprise marocaine en Afrique

Auteur: Mohamed Nabil EL MABROUKI, Caroline Minialai, Martine Boutary, Marie-Christine Monnoyer

Revue: Revue Africaine De Management

Année: 2019

Communications (14 au total)

Unveiling Morocco’s Hidden Family-Owned Champions: Exploring Specific Features In Emerging Economies

Manifestation: IFERA 2024

Date: 2024-06-19

Organisation: Lisbon-Portugal

Promark : Etude de cas sur le leadership transformationnel d’un champion caché marocain

Manifestation: 5ème édition du colloque international Gouvernance, Entrepreneuriat et Performance

Date: 2024-06-13

Organisation: Marrakech

Choice of foreign market entry modes : the case of Moroccan SMEs in Sub- Saharan Africa

Manifestation: 14ème édition de la conférence annuelle ATLAS-AFMI

Date: 2024-05-14

Organisation: Marrakech

Leadership excellence at Promark Group: A Moroccan hidden champion

Manifestation: 14ème édition de la conférence annuelle ATLAS-AFMI

Date: 2024-05-13

Organisation: Marrakech

Pedagogical Case Study: "Conquering Inclusion: The Integration of People with Disabilities at Label’Vie

Manifestation: 14ème édition de la conférence annuelle ATLAS-AFMI

Date: 2024-05-13

Organisation: Marrakech

International positioning strategy in SMEs from emerging markets: KAM DESIGN CASE

Manifestation: 14ème édition de la conférence annuelle ATLAS-AFMI

Date: 2024-05-13

Organisation: Marrakech

Analysis of the Succession Process in Family Business and its Influence on Strategic Orientations

Manifestation: Family business: a model for the new world, IFERA

Date: 2021-06-14

Organisation: Virtual edition

Thirty Years of Research on Succession in the Field of Family Business: A Bibliometric Analysis

Manifestation: Family business: a model for the new world, IFERA

Date: 2021-06-14

Organisation: Virtual edition

Intergenerational succession in family firms

Manifestation: Generations to Generations : Bridging Past and Future in Family Business, IFERA

Date: 2020-06-24

Organisation: Santander (Espagne)