Informations du chercheur

Nom complet

Bendaoud Rachid

Grade

PES

Spécialité

Sciences de l'éducation

Thématique de recherche

Didactiques des sciences, innovation pédagogique, technologies éducatives

Laboratoire

Equipe Transdisciplinaire de recherche en Innovation Educative

Établissement

Faculté des Sciences Semlalia Marrakech

Ouvrages (18 au total)

Pedagogy, Didactics and Educational Technologies

Auteur: Sofia Margoum, Said Machwate, Ismail Mekkaoui Alaoui, Rachid Bendaoud, Marc Landry, Karine Masse, Mohammed Bennis, Khalid Berrada

Année: 2022

Éditeur: Springer, Singapore

Pedagogy, Didactics and Educational Technologies

Auteur: Khalid Berrada, Khadija El Kharki, Daniel Burgos

Année: 2022

Éditeur: Springer, Singapore

Pedagogy, Didactics and Educational Technologies

Auteur: Hana Ait Si Ahmad, Minella Alarcon, Khalid Berrada

Année: 2022

Éditeur: Springer, Singapore

Pedagogy, Didactics and Educational Technologies

Auteur: Sofia Margoum, Faouzi Bensamka, Amane Oueriagli, Abdelaziz El Boujlaidi, Khalid Berrada

Année: 2022

Éditeur: Springer, Singapore

Pedagogy, Didactics and Educational Technologies

Auteur: Sara Ouahib, Khadija El Kharki, Rachid Bendaoud, Daniel Burgos, Khalid Berrada

Année: 2022

Éditeur: Springer, Singapore

Pedagogy, Didactics and Educational Technologies

Auteur: Sana Boutarti, Khalid Berrada, Daniel Burgos

Année: 2022

Éditeur: Springer, Singapore

Pedagogy, Didactics and Educational Technologies

Auteur: Hana Ait Si Ahmad, Khadija El Kharki, Daniel Burgos, Khalid Berrada

Année: 2022

Éditeur: Springer, Singapore

Science Education in Countries Along the Belt & Road

Auteur: Khalid Berrada, Khadija El Kharki, Hana Ait Si Ahmad

Année: 2022

Éditeur: Springer, Singapore

Pedagogy, Didactics and Educational Technologies

Auteur: Soumia Merrou, Khalid Berrada, Khadija El Kharki, Moulay El Mehdi Bouhamidi, Daniel Burgos

Année: 2022

Éditeur: Springer, Singapore

Publications (17 au total)

Virtual Exchange to Develop Cultural, Language,and Digital Competencies

Auteur: Said Machwate, Rachid Bendaoud, Juergen Henze, Khalid Berrada, Daniel Burgos

Revue: Sustainability 2021

Année: 2021

DOI: https://doi.org/10.3390/su13115926

Starting MOOCs in African University: The Experience of Cadi Ayyad University, Process, Review, Recommendations, and Prospects

Auteur: Abdellah IDRISSI JOUICHA, Khalid BERRADA, Rachid BENDAOUD, Said MACHWATE, Abdellatif MIRAOUI, Daniel BURGOS

Revue: IEEE ACCESS

Année: 2020

DOI: 10.1109/ACCESS.2020.2966762

The use of Open Educational Resources at Cadi Ayyad University: state of art review

Auteur: Imane ZAATRI, Khadija EL KHARKI, Rachid BENDAOUD, Khalid BERRADA

Revue: IEEE Xplore Digital Library

Année: 2019

DOI: 10.1109/ICTA49490.2019.9144857

UC@MOOC’s Effectiveness by Producing Open Educational Resources

Auteur: Abdellah Idrissi, Sofia Margoum, Rachid Bendaoud, Khalid Berrada

Revue: Intern. Jour. of Interac. Multim. and Artificial Intelligence

Année: 2018

DOI: 10.9781/ijimai.2018.02.007

Vers un laboratoire virtuel des TPs en Sciences physiques : cas du projet EXPERES

Auteur: Khadija EL KHARKI, Faouzi BENSAMKA, Khalid BERRADA, Khalil EL HAJJAJI, Mohammed L'Bachir EL KBIACH et Loubna BOUNAB

Revue: International Journal of Applied Research and Technology

Année: 2018

DOI: ISSN 1737-7463 (www.IJARTech.com)

Motives behind enrollment in MOOCs on entrepreneurship: the case of Moroccan PhD students

Auteur: Othman Idrissi Fakhreddine, Nezha Yamani, Khalid BERRADA

Revue: International Journal of Applied Research and Technology

Année: 2018

DOI: ISSN 1737-7463 (www.IJARTech.com)

Impact de l’apprentissage actif sur l’enseignement de la physique à l’université

Auteur: Hana AIT SI AHMAD, Khalid BERRADA, Amane OUERIAGLI, Abdelaziz ELBOUJLAIDI

Revue: International Journal of Applied Research and Technology

Année: 2018

DOI: ISSN 1737-7463 (www.IJARTech.com)

UC@MOOC: Pedagogical innovation to challenges of massification at university

Auteur: Khalid Berrada, Rachid Bendaoud, Said Machwate, Abdellah Idrissi, Abdellatif Miraoui

Revue: Latine American Journal of Physics Education

Année: 2017

DOI: http://www.lajpe.org

Communications (37 au total)

FormaREL, Plateforme de formation des enseignants à l’usage des REL

Manifestation: Des recherches-actions pour éclairer les politiques éducatives

Date: 2023-03-30

Organisation: Webinaire

Innovative Hybrid SPOC Model for Initial and Continuing Education at University

Manifestation: The 2022 International Conference on Information Technology & Systems

Date: 2022-02-9

Organisation: San Carlos, Costa Rica

Blended Teaching Strategy in the Post-COVID-19 Period in Moroccan Universities

Manifestation: Erasmus Scientific Days 2022

Date: 2022-02-17

Organisation: Marrakech

Pedagogical Innovation Centres: A precursor to the promotion of research in the educational sciences in Moroccan higher education

Manifestation: ERASMUS Scientific Days 2022

Date: 2022-02-17

Organisation: Centre de conférences UCA, Marrakech

Resilience and landscape of the post COVID-19 strategic plan on Distance learning at Cadi Ayyad University

Manifestation: Conference: HELMeTO2020. Second International Workshop on Higher Education Learning Methodologies and Technologies

Date: 2020-09

Organisation: Bari, Italy

MOOCs Delivery in Moroccan University, the Case of Cadi Ayyad Challenges, and Prospects

Manifestation: International Conference on Innovation and Modern Applied Science

Date: 2019-12-28

Organisation: Kenitra, Morocco

Apport du numérique dans l’amélioration de l’enseignement paramédical

Manifestation: International Conference on Innovation and Modern Applied Science

Date: 2019-12-28

Organisation: Kenitra, Maroc

Impact de l’apprentissage actif sur l’enseignement de la physique à l’université

Manifestation: Journées Internationales de l’Innovation Pédagogique (JIP2018)

Date: 2019-12-19

Organisation: Sousse, Tunisie

The use of Open Educational Resources at Cadi Ayyad University: state of art review

Manifestation: 7th International Conference on ICT & Accessibility (ICTA)

Date: 2019-12-13

Organisation: Hammamet, Tunisia, 13-15 December 2019